Tuesday, July 31, 2018

ANAK DAH TAK NANGIS LAGI LEPAS POPO

RAHSIA ANAK TIDAK SEMBELIT LAGI



Sembelit

Masalah sembelit dalam kalangan kanak-kanak sering dipandang remeh oleh sesetengah ibu bapa. Mereka beranggapan keadaan itu biasa berlaku ketika proses tumbesaran anak-anak.

Namun, pada asasnye tidak memberi kesan besar pada tumbesaran kanak-kanak. Adakalanya boleh membawa keadaan yang lebih kronik.


Sembelit berlaku apabila najis dibahagian  bawah usus ditekan otot dan akan melambatkan pengeluaran najis. Semakin lama najis itu tidak dikeluarkan, najis itu menjadi keras dan kering sehingga akhirnya kanak-kanak akan berasa sakit untuk popo(membuang air besar).

Masalah sembelit mudah berlaku kepada kanak-kanak disebabkan kekurangan serat dan kandungan air di dalam badan.Keadaan ini boleh terjadi ketika proses pengenalan makanan pejal kepada mereka yang mana air kurang diberikan sebagai tambahan kepada susu.

"Apabila air tidak cukup, makanan yang diambil adalah pejal dan menyebabkan apabila sampai ke usus, air menjadi kurang. Badan bertindak memyimpan air dan akan menarik air pada bahagian bahan buangan. Sebab itu najis akan menjadi keras.

Antara komplikasi sembelit adalah menyebabkan kanak-kanak kurang selera makan, sakit kepala serta boleh menyebabkan pada pundi kencing. Ini boleh berlaku kerana, apabila kanak-kanak mula berasa sakit untuk membuang air besar.

Mereka juga enggan makan kerana apabila makan, mereka akan membuang air besar sekaligus akan berasa sakit.

"Pemberian buah-buahan serta sayuran hijau juga bagus untuk pemakanan kanak-kanak. Ibu bapa perlu kreatif untuk membolehkan kanak-kanak makan sayur dan buah secukupnya dalam hidangan harian.

Dengan menggunakan rawatan tradisional, lazimnya ibu bapa boleh menyuru anak-anak bermain dalam air suam supaya bahagian punggung mereka kurang rasa sakit di samping boleh melakukan urutan dibahagian kaki dan perut untuk membuang angin dan membantu untuk melancarkan proses membuang air.

Kini, ibu bapa tidak perlu lagi menggunakan rawatan tradisional jika tidak berkesempatan. Ini kerana, nad ada jawapanya. Haaaaa... apa dia tu??? Yess MEAL SHAKES akan bantu💪💪

Testimoni 1:


Testimoni 2:




Mengapa Meal Shakes?





Bahan-Bahan didalam Meal Shakes



Cara nak beli?

Cara yang pertama anda boleh beli di web Shaklee. Klik seperti dibawah:

 ESELL

Cara yang kedua anda boleh terus hubungi saya di talian 011-1140 7919 @ wassap saya terus di www.wasap.my/601111407919.

No comments:

Post a Comment